פיתוח יכולות למידה

המרכז לאבחון ופיתוח יכולות למידה בהנהלת ד"ר רות קאופמן

קורס העמקת ידע למטפלים ומאבחנים

מטפל חייב ללמוד ולהעמיק, הלמידה מאפשרת הבנה של התהליכים , יוצרת כלים בידיו של
המטפל ומעצימה את יכולתו.
 
מטרות הקורס
 
1.     טיפול בכשלים המונעים רכישת מיומנויות למידה בסיסיות.
 הבנת תהליכי הכשל ומקורותיו , ראייה רחבה , רב מימדית של הכשל וזיהוי הגורמים לכשל .
2.     העמקת היכולת לשליטה בהתנסות בלמידה מתווכת.
3.     לימוד כלי טיפול ואבחון נוספים.
 
נושאים מרכזיים:

  1. הכשל כפי שהוא בא לידי ביטוי בתחומים שונים:
-        כשל בתחומי שפה-השלכות התנהגותית, דרכים לזיהוי במהלך אבחון וטיפול, דרכי תיווך.
-        העדר מוטיבציה אינטרינסית, השלכות תפיסתיות, דרכים לזיהוי במהלך אבחון וטיפול, דרכי תיווך.
-        הקשר בין ליקויי קריאה לבין פונקציות קוגניטיביות פגומות, דרכי התמודדות.
2.      התנסות בלמידה מתווכת באינטראקציה עם אוכלוסיות שונות (אנשים הסובלים מקושי למידה, קשיי הסתגלות, בעלי צרכים מיוחדים, שוני תרבות, בעלי קושי רגשי , פגועי נפש ועוד).
היכרות עם מדריך להתנסות בלמידה מתווכת- אמצעי לשליטה ביכולת התיווך  והפעלה מושכלת של אספקטים של תיווך.
3.     היכרות עם כלי אבחון וטיפול בינהם כלים למבוגרים, כלים לגיל הרך, כלים בתחומי שפה וארגון, כלים לפיתוח יכולת ניהולית.
4.     בניית תוכנית טיפולית, ניתוח תוכן עבודה באמצעות מפה קוגניטיבית
5.     המשחק כאמצעי להתנסות בלמידה מתווכת ופיתוח יכולות חשיבה, היכרות עם משחקים ועם תהליכי הלמידה שהם מזמנים. אופן התיווך באמצעות משחק.
6.     טיפול קבוצתי - הפעלת תהליך טיפולי בקבוצה, המארג התיווכי ומשמעותו עבור הפרט.
 
דרכי הוראה:
  • הרצאות
  • סדנאות
  • תיאורי מקרים, ניתוחי אירוע.
המשתתפים יוכלו להציע לדיון מקרים וטיפולים.
 
מטלות הקורס:
  • ניתוח תיק עבודות.
  • ניתוחי שגיאות.
 
מועד:   חודשים אוקטובר- מאי, פעמיים בחודש,
          ביום ב' בשעות אחר הצהרים בין השעות 15.00-19.00


צור קשר: 04-8361086